Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

Χωρίς πιστοποιητικά γέννησης η εγγραφή μαθητών στο σχολείο

0 comments

sholiki_aithousa



Ξεκινά η διασύνδεση όλων των βάσεων δεδομένων του Δημοσίου.
Να δώσει ένα τέλος σκοπεύει το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε μία παλιά και ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία, καταργώντας με μία νέα διάταξη που θα έρθει προς ψήφιση την υποχρέωση σε γονείς και εκπαιδευτικούς να καταθέτουν πιστοποιητικά γέννησης για την εγγραφή των μαθητών στα σχολεία τους.
Για να γίνει αυτό θα υπάρξει διασύνδεση του υπουργείου Παιδείας με τον Εθνικό Δημοτολόγιο, με σκοπό τη νέα σχολική χρονιά να μην χρειαστεί να εκδοθούν και να διακινηθούν πάνω από 600.000 πιστοποιητικά σε έντυπη μορφή για την εγγραφή στα νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Το νέο σύστημα έχει ήδη ολοκληρώσει τις δοκιμές του, έχει υπογραφεί το σχετικό μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στα δύο υπουργεία και το καλοκαίρι θα ξεκινήσει η πλήρης εφαρμογή του.
Ανάλογη διασύνδεση επιτεύχθηκε και με το υπουργείο Εξωτερικών και αφορά την έκδοση βεβαιώσεων γέννησης και οικογενειακής κατάστασης για τους απόδημους Έλληνες. Τα ανωτέρω ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Παναγιώτης Κουρουμπλής στο χαιρετισμό του κατά την έναρξη του 1ου ετήσιου συνεδρίου Smart cities-Digital Citizens που φέρει τον τίτλο «Η ελληνική πόλη συναντά τον 21ο αιώνα».
Όπως δήλωσε ο υπουργός, από το 2001 δαπανήθηκαν πάνω από 7 δισ. ευρώ για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση χωρίς να υπάρξει κανένα απτό αποτέλεσμα, κάτι που υποσχέθηκε ότι θα αλλάξει φέτος. Όπως ανέφερε έως το τέλος του 2016 θα είναι έτοιμο το Μητρώο Πολιτών, δηλαδή η κεντρική βάση δεδομένων στην οποία θα καταγράφονται με ηλεκτρονική μορφή όλα τα δεδομένα των δημοτολογίων και των ληξιαρχείων (δηλαδή γεννήσεις, γάμοι, διαζύγια, θάνατοι, μεταδημοτεύσεις κ.λπ.). Πάνω σ’ αυτό θα έρθουν να ενσωματωθούν αρχικά οι 15 μεγαλύτερες βάσεις δεδομένων του Δημοσίου, με τελική προοπτική να ενταχθούν σταδιακά σ’ αυτό το σύστημα και οι 280 μικρές ή μεγάλες βάσεις δεδομένων που βρίσκονται στην διάθεση του Δημοσίου.
Το Μητρώο Πολιτών είναι το σημαντικότερο έργο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης καθώς συνδέει ηλεκτρονικά με σχεδόν όλους τους φορείς της δημόσιας διοίκησης, ανέφερε ο Στρατής Μαραγκός, διευθυντής ηλεκτρονικής διακυβέρνησης του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης στην τοποθέτησή του σε μία από τις παράλληλες συνεδριάσεις της σημερινής πρώτης ημέρας του διήμερου συνεδρίου που πραγματοποιείται σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Όπως επισήμανε ο ίδιος, η ένταξη των δεδομένων στο Μητρώο θα απαλλάξει τους πολίτες από την γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία, καθώς δεν θα τον υποχρεώνει να προσκομίζει δεκάδες έγγραφα στις συναλλαγές του με το Δημόσιο.
Οι συζητήσεις αφορούν τα υπουργεία Δικαιοσύνης (για τα ποινικά μητρώα), Οικονομικών (για την έκδοση ΑΦΜ), Μεταφορών (για τις άδειες οδήγησης), Εργασίας (για τα προνοιακά επιδόματα), καθώς και στη Στρατολογία (για τα μητρώα αρρένων), ΕΛΣΤΑΤ (για την παρακολούθηση των κινήσεων των πληθυσμών -γεννήσεις, θάνατοι, αλλαγή τόπου κατοικίας κ.λπ.), ΑΣΕΠ (για το τόπο γέννησης των υποψηφίων), ασφαλιστικά ταμεία (ασφαλιστικές ενημερότητες), ΟΑΕΔ (καρτέλες ανέργων) και ΗΔΙΚΑ (στοιχεία ΑΜΚΑ).
ΨΟ